«Τα ρομπότ παίζει»

Για μαθητές Δημοτικού, τάξεις Δ'-ΣΤ'.

Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να συνδέσει το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με τα μαθήματα της γλώσσας, της ιστορίας, της γεωγραφίας, των μαθηματικών και της φυσικής.

Πριν και μετά την επίσκεψη

ΠΡΙΝ

Προτείνουμε στον εκπαιδευτικό να προετοιμάσει τους μαθητές του πριν την επίσκεψη στο χώρο μας συμβουλευόμενος κάποιες προτάσεις που του κάνουμε. Με αυτόν τον τρόπο η προσμονή των παιδιών όχι μόνο γίνεται μεγαλύτερη αλλά τα παιδιά αφομοιώνουν πιο εύκολα τα νέα ερεθίσματα που προσλαμβάνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής τους επίσκεψης.

  • Γράφουμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη ρομπότ.
  • Μπορούμε να δείξουμε στην τάξη εικόνες από ρομπότ και μη και τα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι και ποια δεν είναι.
  • Να τους κάνουμε τις παρακάτω ερωτήσεις και να μας απαντήσουν με ένα ναι ή όχι;
    • Τα ρομπότ είναι μηχανές; Ναι
    • Γίνονται από το ίδιο υλικό; Όχι
    • Πρέπει να έχουν φορητά μέρη; Ναι
    • Οι άνθρωποι τους λένε τι να κάνουν μέσα από μια σειρά οδηγιών που ονομάζεται πρόγραμμα; Ναι
    • Χρειάζονται τηλεχειριστήριο για να λειτουργήσουν; Όχι
  • Τι μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να κάνει ένα ρομπότ;
  • Τι μπορεί να κάνει ένα ρομπότ που δεν μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος;
  • Ζωγραφίστε το δικό σας ρομπότ.
  • Περιγράψτε τη ζωή ενός ρομπότ που θα ζούσε στο σπίτι μας για να μας κάνει τη ζωή καλύτερη.

ΜΕΤΑ

Κάθε σχολική επίσκεψη είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τον εκπαιδευτικό να τη χρησιμοποιήσει προς όφελος των μαθητών του για περαιτέρω ενασχόληση με τους διδακτικούς του στόχους μέσα στη χρονιά.

  • Ανάλογα με τη θεματική που είχαν τα παιδιά στην ιστορική αναδρομή για τη ρομποτική, μπορούν να κάνουν τα εξής:
    1. Να βρουν ταινίες με πρωταγωνιστές ρομπότ και να δουν αποσπάσματα.
    2. Να πάρουν συνέντευξη από κάποιο μέλος της δραστηριότητας Roboskel και αυτή να μπει στην εφημερίδα της τάξης.
    3. Να γίνει μια έκθεση με εικόνες ρομπότ που έχουν βρεθεί στο διαδίκτυο.
    4. Να ασχοληθούν με την αρχαία ελληνική τεχνολογία και τις εφευρέσεις της.
  • Να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ και να συμμετέχουν σε πανελλήνιους διαγωνισμούς.